Geen categorie

Internationale linkbuilding: Dit is waar je op moet letten!

Wanneer je naast Nederland ook in het buitenland een hoge positie wil bemachtigen in de zoekresultaten, mag je in je internationale SEO strategie het linkbuilding zeker niet vergeten. Recent onderzoek heeft namelijk aangetoond dat de belangrijkste factor met betrekking tot ranking de backlinks van een pagina zijn. Hoe meer linkjes er verwijzen naar jouw website, hoe meer waarde de zoekmachines jouw website geven waardoor je hoger wordt gepositioneerd en meer relevante organische bezoekers trekt.

Linkbuilding in het buitenland

Zoals we al zeiden zijn backlinks de belangrijkste factor met betrekking tot de ranking van een website waardoor linkbuilding essentieel is. Hiernaast, kan het algoritme van Google ook gemakkelijk de backlinks onderscheiden op basis van taal. Een website met honderden goede Nederlandse links, maar geen Duitse links, zal hoog scoren in Nederland maar niet in Duitsland. Dit betekent dat er aan meertalige linkbuilding strategie gebruikt zal moeten worden.

Elke markt zit verschillend in elkaar en zal je dan ook met een ander mix van linkbuilding middelen moeten benaderen dan wat je gewend bent in Nederland. Bepaalde strategieën zullen nou eenmaal beter werken in een bepaalde markt of juist totaal niet. Wanneer je nog weinig ervaring hebt met linkbuilding kan dit best lastig zijn en kan het inschakelen van een linkbuilding bureau misschien een slimme zet zijn. Zij zijn bekend met onderstaande uitdagen en weten precies hoe je mee om moet gaan.

Zo hecht het Duitse algoritme van Google heel veel waarde aan kwaliteit, waardoor er vooral met kwalitatieve links zal worden gewerkt en heerst er nog een echte forumcultuur in Duitsland. Kijk je naar onze zuiderburen dan krijg je te maken met de tweetaligheid wat toch een extra uitdaging met zich meeneemt. Om goed te scoren zal je dus een combinatie maken met links op Vlaamse, Waalse, Nederlandse en Franse platformen. Ga je nog iets zuidelijker dan kom je erachter dat de Fransen en Spanjaarden geen startpagina’s kennen. Wat normaal gezien wordt als de basis voor je linkprofiel bestaat hier niet, waardoor er meer nadruk zal liggen op kwalitatieve links.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.