Een goed ingericht kantoor levert een grote bijdrage aan de werksfeer bij een bedrijf. Het is van belang dat werknemers zich op hun plek voelen bij je bedrijf. Daarom is een goede sfeer op kantoor erg belangrijk. Maar wat als je niet veel geld te besteden hebt om je kantoor in te richten? Of wat als je graag een duurzaam kantoor wilt? Steeds meer bedrijven kopen tweedehands kantoormeubelen in plaats van nieuwe kantoormeubelen. Er zitten veel voordelen aan tweedehands kantoormeubelen. Deze zullen in dit artikel worden toegelicht.
Tweedehands is goedkoper en je stimuleert de lokale economie
Ten eerste zijn tweedehands bureaustoelen natuurlijk een stuk goedkoper dan gloednieuwe bureaustoelen. Als groter bedrijf koop je grote aantallen in, waardoor je met tweedehands meubelen al snel vele euro’s bespaard. Daarnaast wordt de lokale economie gestimuleerd. Nieuwe kantoormeubelen worden vaak gemaakt uit grondstoffen die vanuit de andere kant van de wereld komen. Bij een tweedehands meubel is dit niet zo. Je koopt tweedehands meubelen namelijk bij lokale ondernemers. Door je kantoor tweedehands in te richten stimuleer je dus ook nog eens de lokale economie.
Duurzaam
Een vooroordeel wat vele mensen hebben over tweedehands meubelen, is dat de meubelen veel sneller kapot gaan dan nieuwe meubelen. Echter, bij professionele tweedehands kantoormeubelen gebeurt dit niet. Deze zijn namelijk zo gemaakt dat ze tientallen jaren meekunnen. Het kan zijn dat een meubel een kleine beschadiging heeft, maar het vernieuwen hiervan is veel voordeliger dan tientallen euro’s uitgeven aan een nieuw meubel. Daarnaast zijn er, zoals eerder benoemd, geen nieuwe grondstoffen nodig wanneer er tweedehands meubelen worden aangeschaft. Nieuwe meubelen worden vaak meerdere malen vervoerd terwijl ze zijn ingepakt in plastic. Het inkopen van tweedehands kantoormeubelen is dus veel duurzamer dan het inkopen van nieuwe kantoormeubelen.
Al met al is het inzetten van tweedehands kantoormeubelen dus een goedkope, bewuste en duurzame keuze.